پیشگیری از نزاع و اختلافات ملکی به کمک صدور اسناد مالکیت در روستا‌ها و شهر‌ها 

20:41 - 21 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۱۶۵
پیشگیری از نزاع و اختلافات ملکی به کمک صدور اسناد مالکیت در روستا‌ها و شهر‌ها 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: یکی از طرح‌های اجرا شده صدور اسناد مالکیت در روستا‌ها و شهر‌هایی است که تاکنون مردم اقدام به صدور اسناد مالکیت خود نکرده اند که در این راستا اقدامات مهمی صورت گرفته است و نیاز هست مردم نیز در این خصوص همکاری لازم داشته باشند.

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به همراه رئیس کل دادگستری استان بوشهر با حضور در مسجد شیخ سعدون بوشهر ضمن دیدار با مردم به درخواست‌ها ومسایل و مشکلات حقوقی و ثبتی آن‌ها رسیدگی کردند.

بابایی در جمع نمازگزاران، خدمت رسانی و تکریم ارباب رجوع و حل مشکلات مردم را یک اصل در قوه قضاییه دانست و گفت: حضور مسئولان در جمع مردم با برگزاری دیدار‌های چهره به چهره و پاسخگویی به آن‌ها از نزدیک، اثرات مثبتی دارد که مردم می‌توانند به راحتی مسائل و مشکلات خود را بیان کنند و این موجب رضایتمندی و امید آفرینی بیشتر در جامعه می‌شود.

وی در ادامه گفت: در این دیدار مراجعین درخواست‌ها و مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند که با ارائه طریق و صدور دستورات مقتضی به آن‌ها رسیدگی شد.

بابایی به درخواست‌های مختلف مطرح شده در این دیدار اشاره داشت و گفت: برخی از این مسائل مشکلات ثبتی مردم بود که دچار مشکل شده بودند و موجب اختلافات ملکی شده بود که با ارائه طریق پاسخ داده شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه ثبت اسناد و املاک اشاره کرد و گفت: یکی از طرح‌های اجرا شده صدور اسناد مالکیت در روستا‌ها و شهر‌هایی است که تاکنون مردم اقدام به صدور اسناد مالکیت خود نکرده اند که در این راستا اقدامات مهمی صورت گرفته است و نیاز هست مردم نیز در این خصوص همکاری لازم داشته باشند.

وی تصریح کرد: با صدور این اسناد علاوه بر پیشگیری از نزاع و اختلافات ملکی موجب استفاده مردم از این اسناد در زندگی خود از جمله بهره مندی تسهیلات بانکی می‌شود.

معاون رئیس قوه قضاییه دراین جمع به اهمیت صدور اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبریدر هفته قوه قضائیه و در رابطه با اعتبار بخشیدن به اسناد رسمی و عدم استفاده مردم از اسناد عادی فرمودند، می‌بایست مردم از هرگونه معامه با اسناد عادی در خصوص دارایی و اموال خود پرهیز کنند که دچار اختلافات بعدی در مراجع قضایی نشوند.

انتهای پیام/.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *